Evenimente - ED Targoviste Evenimente - ED Targoviste Evenimente - ED Targoviste Evenimente - ED Targoviste Evenimente - ED Targoviste Evenimente - ED Targoviste Evenimente - ED Targoviste Evenimente - ED Targoviste Evenimente - ED Targoviste Evenimente - ED Targoviste Evenimente - ED Targoviste
Sună gratuit pentru informații despre Uniunea Europeană
UE FlagPUBLICAŢII
Publicatii 2016
Publicatii 2015
Publicatii 2014
Publicatii 2013 Publicatii 2012 Publicatii 2011 Publicatii 2010 Publicatii 2009
UE Flag NOUTAŢI UE
Eroare de flux RSS
UE Flag ONG

BJDB

NoutatiNOUTĂŢI - Schimbare climatică
29.07.2009 - Marea majoritate a europenilor, preocupați de impactul asupra mediului al produselor pe care le cumpără
ED Targoviste

        Patru din cinci europeni spun că țin seama de impactul asupra mediului al produselor pe care le cumpără, arată un sondaj Eurobarometru publicat astăzi. Preocuparea pentru mediu este maximă în Grecia, unde peste 9 din 10 persoane întrebate au afirmat că influența produselor asupra mediului joacă un rol important în achizițiile pe care le fac. Potrivit aceluiași sondaj, jumătate dintre europeni cred ce spun producătorii despre performanțele ecologice ale mărfurilor lor, dar jumătate nu cred. Aproape jumătate apreciază că modul cel mai potrivit de a promova produsele ecologice ar fi de a le taxa mai puțin, ridicând în schimb taxele la produsele dăunătoare mediului. Majoritatea respondenților găsesc că detailiștii trebuie să se implice în promovarea produselor ecologice și se pronunță în favoarea impunerii obligatorii a etichetelor care indică amprenta de carbon .

        „Bătălia împotriva schimbărilor climatice trebuie purtată pe toate fronturile și fiecare trebuie să contribuie”, a declarat comisarul european pentru mediu, Stavros Dimas. „Nu este numai răspunderea firmelor și a guvernelor; consumatorii au și ei un rol de jucat. Cumpărând produse care nu afectează mediul și clima, fiecare consumator dă un semnal corect producătorilor care, la rândul lor, reacționează producând produse mai ecologice.”

Impactul produselor asupra mediului contează

        O imensă majoritate a europenilor ( 83%) susțin că impactul unui produs asupra mediului are un rol important în deciziile lor de cumpărare, informează sondajul Eurobarometru cu privire la atitudinea europenilor față de producția și consumul sustenabile, ale cărui rezultate au fost publicate astăzi. Grecii sunt cei mai înclinați (92%) să ia în calcul impactul produselor pe care le cumpără asupra mediului, iar cehii sunt cei mai puțin interesați de acest aspect (62%).

Opinii împărțite asupra declarațiilor firmelor despre performanțele ecologice ale produselor

        Europenii s-au arătat împărțiți în tabere egale în ceea ce privește afirmațiile producătorilor despre impactul produselor lor asupra mediului. Astfel, 49% dintre cei intervievați cred în aceste afirmații, în timp ce 48% nu cred. Marea majoritate a olandezilor (78%) le dau crezare, față de numai 26% dintre bulgari – cei mai neîncrezători.

Taxe mai mari pe produsele dăunătoare mediului, mai mici pe produsele ecologice

        Circa 46% din cetățenii UE consideră că, pentru a promova produsele ecologice, cel mai bun mijloc ar fi de a reduce taxele la aceste produse și de a le majora la produsele nocive pentru mediu. Britanicii sunt cei mai favorabili acestui sistem de dublă taxare. Dintre maltezi, în schimb, doar 28% îl susțin, majoritatea estimând că ar fi de ajuns să se diminueze taxele la produsele care respectă mediul .

Rolul important al detailiștilor în promovarea produselor ecologice

        Persoanele intervievate s-au pronunțat masiv în favoarea implicării comercianților cu amănuntul în promovarea produselor care respectă mediul. Aproximativ jumătate dintre cetățenii UE (49%) apreciază că detailiștii ar trebui să mărească vizibilitatea acestor produse pe rafturi sau să creeze un colț „verde” în magazine. O treime dintre europeni (31%) cred că serviciul cel mai mare pe care îl pot face comercianții este de a-i informa mai bine pe consumatori cu privire la produsele ecologice.

Sprijin masiv pentru amprenta de carbon pe etichete

        Ceva mai puțin de jumătate din europeni dau mare importanță etichetelor ecologice atunci când cumpără și numai unul din zece este de părere că acestea ar trebui să menționeze emisia totală de gaze cu efect de seră pe care o implică un produs. Cu toate acestea, circa 72% cred că, în viitor, etichetele indicând amprenta de carbon a produselor ar trebui să devină obligatorii. Părerile pe această temă diferă mult de la un stat membru la altul: cehii sunt cel mai puțin în favoarea acestor etichete (47%), în timp ce grecii sunt cei mai mari suporteri (90%).

        Etichetele cu amprenta de carbon ar menționa cantitatea totală de gaze cu efect de seră, inclusiv dioxidul de carbon, emise pe toată durata de viață a produsului, de la producție la eliminare. În prezent, nu există un astfel de sistem de etichetare la nivel european, dar la consiliul din decembrie 2008 miniștrii mediului au solicitat Comisiei să studieze introducerea etichetelor cu amprenta de carbon.

Context : Planul de acțiune al UE privind consumul și producția sustenabile

        În iulie 2008 Comisia a prezentat un plan de acțiune conținând o serie de propuneri privind consumul și producția sustenabile, care va contribui la ameliorarea performanțelor ecologice ale produselor și va impulsiona cererea de bunuri și de tehnologii de producție sustenabile. În același timp, planul vrea să încurajeze industria UE să valorifice ocaziile de a inova.

Informații suplimentare

Paginile web ale producției și consumului sustenabile:
http://ec.europa.eu/environment/eussd/escp_en.htm
Sursa: Rapid – Europa – Press Releases


NoutatiALTE NOUTĂŢI - Schimbare climatică