Evenimente - ED Targoviste Evenimente - ED Targoviste Evenimente - ED Targoviste Evenimente - ED Targoviste Evenimente - ED Targoviste Evenimente - ED Targoviste Evenimente - ED Targoviste Evenimente - ED Targoviste Evenimente - ED Targoviste Evenimente - ED Targoviste Evenimente - ED Targoviste
Sună gratuit pentru informații despre Uniunea Europeană
UE FlagPUBLICAŢII
Publicatii 2016
Publicatii 2015
Publicatii 2014
Publicatii 2013 Publicatii 2012 Publicatii 2011 Publicatii 2010 Publicatii 2009
UE Flag NOUTAŢI UE
Eroare de flux RSS
UE Flag ONG

BJDB

NoutatiNOUTĂŢI - Cetăţenie europeană
21.11.2016 - Buget mărit pentru promovarea produselor agricole în 2017
ED Targoviste

În 2017, producătorii din UE vor beneficia de un buget de promovare a produselor agricole majorat (133 de milioane de euro față de 111 milioane în 2016), potrivit strategiei adoptate de Comisia Europeană joi, 10 noiembrie. Această sumă va cofinanța o serie de programe care vor viza, în majoritate lor, regiuni și țări terțe, precum China, Orientul Mijlociu, America de Nord, Asia de Sud-Est și Japonia, obiectivul fiind găsirea de noi piețe și sprijinirea consumului de produse din UE în străinătate. 

Comisarul european pentru agricultură și dezvoltare rurală, Phil Hogan, a declarat: „Salut aprobarea acestor noi programe, în special în contextul recentelor dificultăți de pe piață. Călătorind în Asia, ca parte a eforturilor noastre de a stimula exporturile agroalimentare, am fost profund impresionat de interesul manifestat de către importatori și consumatori în această parte a lumii. Extinderea programelor noastre de promovare prevăzută pentru anul viitor este și ea deosebit de importantă, deoarece ea va contribui, printre altele, la stimularea creșterii economice și a creării de locuri de muncă în sectorul agroalimentar. La nivelul UE, s-a observat că o creștere a exporturilor de 1 miliard de euro sprijină aproximativ 14.000 de locuri de muncă. Mă bucur foarte mult că a fost adoptată o nouă inițiativă de stimulare a produselor provenite din agricultura durabilă.”

Pe lângă un buget majorat pe ansamblu, în programul de anul viitor sunt prevăzute fonduri și pentru acțiunile de promovare gestionate direct de Comisie, cum ar fi participarea la târguri internaționale (9,5 milioane de euro). Se va pune accent pe produsele reglementate prin sistemele de calitate ale UE, din regiunile ultraperiferice și provenind din producția ecologică. Sunt incluse și elemente specifice pentru sectoarele afectate de dificultăți pe piață, cum ar fi produsele lactate și carnea de porc și de vită. Programul include și 4,5 milioane de euro pentru sectoarele care se confruntă cu crize neprevăzute. Un alt element nou este alocarea unei sume de 15 milioane de euro pentru programe de promovare care contribuie la creșterea nivelului de conștientizare cu privire la agricultura durabilă și la rolul agriculturii în combaterea schimbărilor climatice pe piața internă.

Cererea de propuneri pentru alocarea bugetului de promovare va fi lansată cel târziu în ianuarie 2017. Organizațiile interesate pot prezenta propuneri, iar campaniile lor, care se desfășoară de obicei pe o perioadă de trei ani, vor putea fi cofinanțate de Comisia Europeană în proporție de 70-85%.

Persoane de contact pentru presă:
Daniel ROSARIO (+ 32 2 295 61 85)
Clemence ROBIN (+32 2 29 52509)
Întrebări din partea publicului larg:
Europe Direct la numărul de telefon 00 800 67 89 10 11 sau prin email

Pagini utile
Comunicat de presă integral
Infografic al politicii UE de promovare pentru produsele agroalimentare
Informații privind politica de promovare a agriculturii


NoutatiALTE NOUTĂŢI - Cetăţenie europeană