Doriți să aflați mai multe despre Uniunea Europeană și să participați la o discuție despre viitorul său?
În 2009, campania va folosi tema circului pentru a sensibiliza publicul la politicile sociale europene.
Persoanele care lucrează sau caută un loc de muncă în Europa se numără printre cei care beneficiază, zi de zi, de rezultatele numeroaselor politici europene în materie de ocupare a forţei de muncă, afaceri sociale şi egalitate de şanse.
Un exemplu în acest sens îl constituie EURES,, care oferă orientări persoanelor doritoare să trăiască şi să muncească într-o altă ţară a Uniunii. În fiecare an, banii provenind din Fondul Social European permit unui număr de nouă milioane de oameni să-şi amelioreze competenţele şi perspectivele profesionale. Mai mult decât atât, politicile UE contribuie la reducerea numărului de accidente la locul de muncă şi la combaterea sărăciei, asigură viabilitatea sistemelor de pensii şi promovează şansele egale. De asemenea, UE colaborează cu guvernele naţionale pentru a contracara efectele negative ale actualei recesiuni asupra societăţii şi asupra pieţei muncii.
De curând, UE a lansat o campanie de sensibilizare a publicului faţă de aceste aspecte de ordin practic ale politicilor. Campania foloseşte o serie de postere care captează atenţia, create în jurul ideii de circ, pentru a ilustra nouă domenii diferite pe care se axează acţiunile europene. Motivul circului este preluat, de asemenea, în cadrul unor filme animate şi al diverselor evenimente organizate în Europa pe parcursul anului 2009. În urma succesului înregistrat în Cipru şi Malta, campania europeană va continua pe următorul traseu:
Ea va reuni partenerii locali sub acoperişul unor corturi de circ, în cadrul unor evenimente locale precum târgurile locurilor de muncă, deschiderea unor noi secţii ale unor universităţi sau aniversarea Zilei Europei. În Slovenia, posterele campaniei vor rămâne afişate în autobuze pe tot parcursul anului.