Evenimente - ED Targoviste Evenimente - ED Targoviste Evenimente - ED Targoviste Evenimente - ED Targoviste Evenimente - ED Targoviste Evenimente - ED Targoviste Evenimente - ED Targoviste Evenimente - ED Targoviste Evenimente - ED Targoviste Evenimente - ED Targoviste
Sună gratuit pentru informații despre Uniunea Europeană
UE Flag ONG

BJDB

NoutatiNOUTĂŢI - Cetăţenie europeană
19.07.2016 - Antitrust: Comisia Europeană vs. Google
ED Targoviste

Comisia Europeană a prezentat joi, 14 iulie, două noi comunicări cu obiecții companiei Google pentru abuz de poziție dominantă pe piață. Prima dintre ele se referă la faptul că Google favorizează sistematic, la afișarea rezultatelor unei căutări, propriul serviciu de comparare a produselor. Iar cea de-a doua arată că afișarea anunțurilor publicitare generate de motoarele de căutare concurente este limitată artificială în paginile de internet ale părților terțe.

Comisarul european Margrethe Vestager, responsabil pentru concurență, a declarat: „Google are acum posibilitatea să răspundă la preocupările noastre. Voi analiza cu atenție argumentele sale înainte de a decide etapele viitoare în ambele cazuri. Însă, dacă investigațiile noastre ajung la concluzia că Google a încălcat normele antitrust ale UE, Comisia are datoria de a acționa pentru a proteja consumatorii europeni și concurența loială pe piețele europene.”

În cazul serviciului de comparare a produselor, este a doua comunicare prezentată companiei Google, cea precedentă datând din aprilie 2015. Comisia a efectuat investigații suplimentare, adunând o serie amplă de date și elemente de probă, conform cărora comportamentul companiei Google a condus la slăbirea sau chiar marginalizarea concurenței din partea principalilor săi rivali. Google și compania-mamă Alphabet au la dispoziție 8 săptămânipentru a transmite un răspuns.
Comunicarea care se referă la restricțiile privind afișarea anunțurilor publicitare arată că aceste practici i-au permis companiei Google să își protejeze poziția dominantă pe piața publicității prin motoare de căutare. Google și compania-mamă Alphabet au la dispoziție 10 săptămânipentru a răspunde comunicării.

Context
Comisia consideră că Google deține o poziție dominantă, având o cotă de piață de peste 90%, în ceea ce privește furnizarea de servicii de căutare generală pe internet. Cu o cotă de piață de 80%, ea deține o poziție dominantă și în ce privește plasarea anunțurilor publicitare generate de motoare de căutare pe site-urile web ale părților terțe. Ocuparea unei poziții dominante nu reprezintă, în sine, o problemă din punct de vedere al normelor UE în materie de concurență. Cu toate acestea, companiile care dețin poziții dominante au responsabilitatea de a nu abuza de propria poziție pentru a restricționa concurența pe piața respectivă sau pe piețele adiacente.
Trimiterea unei comunicări (suplimentare sau nu) cu obiecții nu aduce atingere rezultatului unei investigații, întrucât Comisia ia o decizie finală numai după ce părțile și-au exercitat drepturile la apărare. Nu există niciun termen legal care trebuie respectat de serviciile Comisiei pentru finalizarea investigațiilor antitrust în cazurile de practici anticoncurențiale. Durata unei investigații antitrust depinde de o serie de factori, printre care se numără complexitatea cazului, măsura în care compania în cauză cooperează cu Comisia și exercitarea dreptului la apărare.
 
Comunicările menționate mai sus sunt independente de investigația antitrust în curs a Comisiei privind sistemul de operare Android și anumite aplicații mobile.
 
Mai multe informații sunt disponibile pe pagina de internet dedicată politicii din domeniul concurenței, în registrul public al cazurilor, la numărul de caz 39740 (serviciul Google de comparare a produselor) și 40411 (Google AdSense).

Persoane de contact pentru presă:
Ricardo CARDOSO (+32 2 298 01 00)
Yizhou REN (+32 2 299 48 89)
Întrebări din partea publicului larg
Europe Direct la numărul de telefon 00 800 67 89 10 11 sau prin email

Pagini Utile


NoutatiALTE NOUTĂŢI - Cetăţenie europeană