Evenimente - ED Targoviste Evenimente - ED Targoviste Evenimente - ED Targoviste Evenimente - ED Targoviste Evenimente - ED Targoviste Evenimente - ED Targoviste Evenimente - ED Targoviste Evenimente - ED Targoviste Evenimente - ED Targoviste Evenimente - ED Targoviste
Sună gratuit pentru informații despre Uniunea Europeană
UE Flag ONG

BJDB

NoutatiNOUTĂŢI - Cetăţenie europeană
14.12.2018 - Economie la energie: Comisia Europeană vine cu recomandări prietenoase cu mediul, dar și cu bugetele românilor
ED Targoviste

Campania "Economie la energie"(link is external), desfășurată de Comisia Europeană în 2018, a ajuns la milioane de români. Adulții au aflat cum pot economisi bani fără a afecta confortul locuinței, iar copiii au descoperit, într-un mod interactiv, ce este consumul responsabil de energie. Mai puțină energie consumată nu înseamnă doar facturi mai mici, ci și un mediu înconjurător mai puțin poluat!

Peste 166.000 de români au intrat pe site-ul campaniei economielaenergie.eu(link is external), pavilionul expozițional care a călătorit la București, Mioveni și Craiova, în aprilie și mai, a atras peste 2.500 de persoane, iar activitățile comune derulate cu partenerii campaniei au ajuns în mai bine de 4 milioane de case. De asemenea, pavilionul interactiv a fost vizitat de elevi din 25 de școli, care au avut șansa de a afla mai multe despre obiceiurile responsabil privind consumul.

“Elevii noștri au fost foarte încântați de sfaturile primite în pavilionul expozițional. Au fost considerate foarte folositoare pentru ei și familiile lor”, declară directorul adjunct al Școlii Gimnaziale Nr. 84 din Capitală, Mirela Bătrînescu. “Am apreciat modul interactiv în care au fost expuse aceste recomandări de economisire. În acest mod, tinerii sunt mult mai receptivi și pot transforma sfaturile primite în obiceiuri de viață, mai târziu”.

Pe lângă expoziția itinerantă, campania a fost completată cu multiple activități digitale și de media. Adresându-se școlilor, Comisia Europeană a mai pregătit și un material educațional digital(link is external), un ajutor în plus pentru profesorii care vor să le vorbească elevilor despre teme precum eficiența energetică sau consumul responsabil al resurselor.

Inițiativa a contribuit la formarea unor deprinderi corecte privind utilizarea energiei, a apei și a altor resurse. Acest lucru este vizibil în special în rândul tinerilor: “În general sunt atent la chestiunile legate de mediu, însă nu știam că poți face asemenea economii doar prin înlocuirea unui bec sau alte trucuri simple ca acesta. În ultimul timp, am început să folosesc apa într-un mod mai responsabil, de exemplu să nu mai las apa să curgă atât de mult și am sesizat că s-au redus și facturile”, spune Andrei, un student în vârstă de 24 de ani, care locuiește într-un apartament închiriat împreună cu un coleg.

Campania promovează sfaturile simple, precum evitarea modului stand-by la aparatura din locuință, ceea ce poate aduce economii de până la 180 lei anual sau înlăturarea obiectelor care acoperă radiatoarele. Românii pot consulta alte recomandări ușor de pus în practică pe site-ul campaniei(link is external).

Sfaturile specialiștilor sunt prietenoase atât cu mediul, cât și cu bugetele românilor, care, puse în practică, pot economisi până la 20% la facturile pentru utilități.

Simpla evitare a modului stand-by la aparatele electronice poate aduce până la 180 lei economisiți anual. De asemenea, îndepărtarea obiectelor care obstrucționează caloriferele reduce costurile de încălzire cu până la 20%. Nu în ultimul rând, achiziționarea de electrocasnice cu eticheta energetică UE de clasă superioară poate duce la economisii de energie de până la 60%. Multe alte sfaturi asemănătoare, ușor de pus în practică, sunt disponibile pe site-ul Comisiei Europene.

Context

În România, campania a debutat în aprilie 2018 cu Turneul Economie la energie, un camion interactiv care a călătorit de la București la Mioveni și Craiova, iar apoi și-a continut parcursul în mediul online. Campania s-a adresat de asemenea tinerilor, copiilor și profesorilor, urmărind formarea unor deprinderi corecte privind utilizarea energiei, a apei și a altor resurse.

Principalul mesaj al campaniei a fost că măsurile de economisire a energiei sunt nu doar în beneficiul mediului înconjurător, ci și al bugetelor familiilor. Scopul a fost de a informa consumatorii asupra potențialului de reducere a consumului de energie, pentru a-i ajuta să-și micșoreze facturile fără a le fi afectat confortul din locuință. Campania s-a derulat în patru state membre: Cehia, România, Grecia și Portugalia.

Inițiativa Comisiei Europene a beneficiat de sprijinul generos al unor parteneri naționali și locali, precum Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice, Ministerul Energiei, Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE), Primăria Municipiului Craiova, Primăria Orașului Mioveni, Federația Asociațiilor Companiilor de Utilități din Energie (ACUE), Asociația Furnizorilor de Energie Electrică din România (AFEER), Asociația Orașe Energie România (OER) și Fundația ”Terra Mileniul III”, cu susținerea Electrica, Enel Energie, CEZ România și E.ON Energie România.


NoutatiALTE NOUTĂŢI - Cetăţenie europeană