Doriți să aflați mai multe despre Uniunea Europeană și să participați la o discuție despre viitorul său?
Comisia și autoritățile naționale solicită ca Temu să respecte legislația UE privind protecția consumatorilor.
La 8 noiembrie, în urma unei anchete coordonate la nivel european, Comisia Europeană și Rețeaua de cooperare pentru protecția consumatorilor („rețeaua CPC”) a autorităților naționale de protecție a consumatorilor au notificat piața online Temu cu privire la o serie de practici de pe platforma sa care încalcă legislația UE privind protecția consumatorilor. Rețeaua CPC a însărcinat Temu să alinieze aceste practici la legislația Uniunii privind protecția consumatorilor. Temu face obiectul unei investigații în curs și i s-a solicitat să furnizeze rețelei CPC informații suplimentare.
Ancheta realizată de rețeaua CPC acoperă o gamă largă de practici cu care se confruntă consumatorii atunci când fac cumpărături pe Temu, inclusiv cele care pot induce în eroare consumatorii sau care le pot influența în mod necorespunzător deciziile de cumpărare. Rețeaua CPC investighează și dacă Temu respectă obligațiile specifice de informare care le revin piețelor online în temeiul legislației privind protecția consumatorilor.
Temu are acum la dispoziție o lună pentru a răspunde concluziilor rețelei CPC și pentru a propune angajamente cu privire la modul în care va aborda problemele identificate legate de legislația privind protecția consumatorilor. În funcție de răspunsul Temu, rețeaua CPC se poate angaja într-un dialog cu această companie. Dacă Temu nu răspunde motivelor de îngrijorare exprimate de rețeaua CPC, autoritățile naționale pot lua măsuri de asigurare a respectării legislației pentru a garanta conformitatea. Aceasta include posibilitatea de a aplica amenzi pe baza cifrei de afaceri anuale a Temu în statele membre în cauză.
Mai multe informații cu privire la procedura rețelei CPC privind Temu sunt disponibile în comunicatul nostru de presă.
Număr de telefon
+ 32 2 299 27 29
Număr de telefon
+ 32 2 291 31 73