Evenimente - ED Targoviste Evenimente - ED Targoviste Evenimente - ED Targoviste Evenimente - ED Targoviste Evenimente - ED Targoviste Evenimente - ED Targoviste Evenimente - ED Targoviste Evenimente - ED Targoviste Evenimente - ED Targoviste Evenimente - ED Targoviste Evenimente - ED Targoviste
Sună gratuit pentru informații despre Uniunea Europeană
UE FlagPUBLICAŢII
Publicatii 2017
Publicatii 2016
Publicatii 2015
Publicatii 2014
Publicatii 2013 Publicatii 2012 Publicatii 2011 Publicatii 2010 Publicatii 2009
UE Flag NOUTAŢI UE
Eroare de flux RSS
UE Flag ONG

BJDB

NoutatiNOUTĂŢI - Cetăţenie europeană
04.12.2018 - Adio, geoblocare nejustificată în comerțul online din UE!
ED Targoviste

Începând cu data de 3 decembrie, consumatorii online nu vor mai fi discriminați pe motive de naționalitate sau loc de reședință. Regulamentul UE privind geoblocarea, intrat în vigoare, va ridica restricțiile și va facilita comerțul electronic în beneficiul consumatorilor și companiilor prin normalizarea accesului la preturi, vânzări și condiții de plată.

Aproape  40%  din  consumatorii  din  UE  au  încredere  atunci  când  achiziționează  bunuri  sau  servicii  prin  internet  de  la  vânzători  situați  într-o  altă  țară  a  UE  (Eurobarometru  397,  2015),  în  timp  ce  numai  19%  din  consumatori  efectuează  efectiv achiziții online dintr-o altă țară (date din 2015). Noile norme ale UE privind comerțul electronic vizează exploatarea acestei potențiale cereri transfrontaliere semnificative și crearea de noi oportunități pentru companii.

Astfel, vor fi eliminate obstacolele nejustificate precum redirecționarea către site-ul din țara consumatorului sau cerința de a plăti cu un card de debit sau de credit dintr-o anumită țară. Drept urmare, se va pune capăt discriminării online pe motive de naționalitate sau loc de reședință.

Nu doar consumatorii vor avea de câștigat, ci și companiile, printre beneficiile lor putând fi enumerate: asigurarea unui acces mai bun la produsele și serviciile oferite online; crearea unui nivel sporit de certitudine pentru companii și mai ales consolidarea încrederii consumatorilor; reducerea costurilor de tranzacționare și sarcina administrativă.

Ridicarea acestor restricții marchează un pas important pentru consolidarea Pieței Unice Digitale.

Ce este geoblocarea (geoblocking)?

Este o practică discriminatorie care împiedică accesarea unui magazin online găzduit într-un stat membru de către cetățenii unui alt stat membru, în esență îngrădind accesul la anumite servicii sau produse. Această practică este posibilă prin blocarea accesului la website-uri, refuzarea livrării sau aplicarea unor prețuri diferențiate în funcție de naționalitate, țară de reședință sau locația consumatorului. Sectoarele cele mai afectate sunt electronice, electrocasnice și hardware. 

Context

Regulamentul a intrat în vigoare în 22 martie 2018, odată cu publicarea în Monitorul Oficial al UE și se aplică începând cu 3 decembrie 2018.

Inițiativa face parte din Strategia pentru Piața Unică Digitală și se alătură altor reușite recente, precum eliminarea taxelor de roaming și acordul privind accesarea serviciilor de conținut online la nivel transfrontalier.

Împreună cu eliminarea tarifelor de roaming și posibilitatea ca oamenii să acceseze de oriunde din UE conținutul online la care sunt abonați (portabilitatea serviciilor de conținut online), aceasta este una dintre inițiativele importante care transformă piața unică digitală într-o realitate și creează noi drepturi digitale pentru toți europenii.

 Pagini utile

Mai multe informații despre geoblocare

Fișă informativă despre eliminarea geoblocării nejustificate (în limba engleză)

Întrebări și răspunsuri despre regulamentul privind geoblocarea

Regulamentul (UE) 2018/302 privind eliminarea geoblocării


NoutatiALTE NOUTĂŢI - Cetăţenie europeană