Doriți să aflați mai multe despre Uniunea Europeană și să participați la o discuție despre viitorul său?
Ca urmare a apelului lansat de Comisia Europeană și de autoritățile de protecție a consumatorilor din UE, cinci lideri din sectorul închirierilor auto, și anume Avis, Europcar, Enterprise, Hertz și Sixt, au schimbat modul în care prezintă prețurile de închiriere a autovehiculelor, acestea devenind astfel pe deplin transparente pentru consumatori.
Până acum, societățile în cauză nu au pus în aplicare pe deplin unele dintre angajamentele pe care și le-au asumat, astfel încât Comisia Europeană și autoritățile de protecție a consumatorilor din UE să considere că acestea respectă pe deplin legislația UE privind protecția consumatorilor. Evaluarea publicată astăzi ia notă de faptul că Enterprise și Sixt au efectuat acum toate modificările necesare. Avis s-a angajat să efectueze restul modificărilor până în mai 2019. Europcar, din care face parte în prezent Goldcar, va pune în aplicare restul modificărilor până în iunie 2019. Hertz s-a angajat să efectueze toate modificările necesare cel târziu în primul trimestru al anului 2020.
Věra Jourová, comisarul pentru justiție, consumatori și egalitate de gen, a declarat: „Datorită presiunii noastre, nu veți mai avea surprize neplăcute atunci când vă prezentați la biroul societății de închirieri auto. Este cu adevărat frustrant să îți începi concediul plătind costuri suplimentare neprevăzute și citind contracte complicate. Doresc ca toți consumatorii europeni să se bucure pe deplin de zilele libere, fără să își facă griji că vor avea surprize neplăcute atunci când vor primi facturile finale.”
Societățile s-au angajat:
Etapele următoare
Comisia Europeană și autoritățile naționale de protecție a consumatorilor din cadrul rețelei europene de cooperare în domeniul protecției consumatorilor vor urmări îndeaproape punerea în aplicare a modificărilor rămase. Deși societățile implicate în această acțiune acoperă două treimi din numărul total de închirieri auto private din UE, alți comercianți, cum ar fi intermediarii și societățile mai mici, joacă un rol important pe această piață. Autoritățile și Comisia Europeană vor continua să monitorizeze toți actorii, pentru a se asigura că aceștia respectă pe deplin normele UE în materie de protecție a consumatorilor.
Dacă societățile nu își îndeplinesc angajamentele, autoritățile de protecție a consumatorilor ar putea decide să recurgă la măsuri de executare.
Context
Regulamentul UE privind cooperarea în materie de protecție a consumatorului (CPC) reunește autoritățile naționale de protecție a consumatorilor în cadrul unei rețele paneuropene de asigurare a respectării legislației, prin intermediul căreia o autoritate națională dintr-o țară a UE poate să solicite omologilor săi din alte țări ale UE să coordoneze răspunsul la probleme întâmpinate pe scară largă de consumatori. Comisia Europeană facilitează acest demers.
Sub coordonarea Autorității pentru Concurență și Piețe din Regatul Unit, rețeaua de cooperare în materie de protecție a consumatorilor a stabilit contacte cu principalele cinci societăți de închirieri auto ca urmare a creșterii numărului de plângeri primite de centrele europene ale consumatorilor din întreaga UE. Această acțiune a fost facilitată de Comisia Europeană.
Aceste societăți de închirieri auto, și anume Avis Budget Group, Enterprise Rent-A-Car, Hertz Europe Limited, Sixt SE și Europcar Mobility Group, și-au îmbunătățit practicile comerciale, clauzele contractuale și politicile interne în cursul acestui dialog, care s-a încheiat în 2017. Comisia și autoritățile de protecție a consumatorilor nu au fost însă mulțumite de nivelul de punere în aplicare a anumitor angajamente și, prin urmare, au solicitat acestor societăți să aducă îmbunătățiri suplimentare.
Pentru informații suplimentare
Acțiuni coordonate în materie de protecție a consumatorilor
Orientările Leaseurope(link is external)
Rețeaua Centrelor Europene ale Consumatorilor