Doriți să aflați mai multe despre Uniunea Europeană și să participați la o discuție despre viitorul său?
În urma dialogurilor cu Comisia și cu rețeaua de autorități naționale pentru protecția consumatorilor (CPC), Shopify s-a angajat să aducă mai multe îmbunătățiri menite să facă achizițiile mai sigure pentru clienți, aliniindu-se la normele UE.
Dialogul a început cu primirea a numeroase plângeri, care au culminat în timpul pandemiei de COVID-19, prin intermediul Centrelor Europene ale Consumatorilor.
Plângerile au vizat în principal magazinele online găzduite de platformă, despre care s-a constatat că adoptau practici ilegale, cum ar fi: oferte false, afirmații false de penurie, furnizarea de mărfuri contrafăcute sau necomunicarea datelor lor de contact.
Comisia, împreună cu CPC și sub conducerea Direcției Generale pentru Inspecție Economică din Belgia, a lansat un dialog cu Shopify în iulie 2021, în vederea introducerii pe platformă a unor modificări menite să combată practicile ilegale ale comercianților.
SHOPIFY s-a angajat acum să creeze o procedură de notificare și de acțiune rapidă și eficace pentru autoritățile naționale de protecție a consumatorilor și să își modifice modelele pentru a încuraja comercianții să fie mai transparenți față de consumatori. Pentru informații suplimentare, un comunicat de presă este disponibil online.
Data publicării
10 octombrie 2022
Nume
Christian WIGAND
Phone number
+32 2 296 22 53
Nume
Cristina TORRES CASTILLO
Cristina.TORRES-CASTILLO@ec.europa.eu
Phone number
+32 2 29 90679
Nume
Katarzyna KOLANKO
katarzyna.kolanko@ec.europa.eu
Phone number
+ 32 2 296 34 44