Doriți să aflați mai multe despre Uniunea Europeană și să participați la o discuție despre viitorul său?
Vacanţa de vară se apropie de sfârşit, iar elevii şi profesorii se pregătesc pentru un nou an şcolar.
Organizaţia pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică (OCDE) a publicat recent rezultatele unui studiu internaţional privind procesul de predare şi învăţare, realizat în 23 de ţări, dintre care 15 sunt state membre ale Uniunii Europene.
UE a sprijinit realizarea studiului, în speranţa că acesta le va permite autorităţilor din domeniul educaţiei să-şi facă o idee mai clară cu privire la ajutorul pe care l-ar putea acorda celor aproximativ 6,25 de milioane de profesori din Uniune.
Spre deosebire de studiile anterioare, care se axau pe performanţa elevilor, recentul studiu al OCDE se referă în special la profesori şi la directorii unităţilor de învăţământ. Rezultatele au fost folosite la realizarea, în premieră, a unei comparaţii la scară internaţională a mediilor educaţionale şi a condiţiilor de muncă ale profesorilor. |
Toate ţările care au participat la realizarea studiului par să se confrunte cu o lipsă a personalului calificat, însă cifrele diferă mult, de la 12% în cazul şcolilor din Polonia, până la 78% în Turcia.
Studiul sugerează că factorii de decizie din domeniul educaţiei le-ar oferi un sprijin mai eficient profesorilor şi elevilor dacă s-ar axa mai mult pe rezultatele învăţării şi mai puţin pe programele şcolare.