Evenimente - ED Targoviste Evenimente - ED Targoviste Evenimente - ED Targoviste Evenimente - ED Targoviste Evenimente - ED Targoviste Evenimente - ED Targoviste Evenimente - ED Targoviste Evenimente - ED Targoviste Evenimente - ED Targoviste Evenimente - ED Targoviste
Sună gratuit pentru informații despre Uniunea Europeană
UE Flag ONG

BJDB

NoutatiNOUTĂŢI - O Europă pregătită pentru era digitală
29.08.2009 - Profesorii au nevoie de condiţii de lucru mai motivante
ED Targoviste

        Vacanţa de vară se apropie de sfârşit, iar elevii şi profesorii se pregătesc pentru un nou an şcolar.

        Organizaţia pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică (OCDE) a publicat recent rezultatele unui studiu internaţional privind procesul de predare şi învăţare, realizat în 23 de ţări, dintre care 15 sunt state membre ale Uniunii Europene.

        UE a sprijinit realizarea studiului, în speranţa că acesta le va permite autorităţilor din domeniul educaţiei să-şi facă o idee mai clară cu privire la ajutorul pe care l-ar putea acorda celor aproximativ 6,25 de milioane de profesori din Uniune.

       Spre deosebire de studiile anterioare, care se axau pe performanţa elevilor, recentul studiu al OCDE se referă în special la profesori şi la directorii unităţilor de învăţământ. Rezultatele au fost folosite la realizarea, în premieră, a unei comparaţii la scară internaţională a mediilor educaţionale şi a condiţiilor de muncă ale profesorilor.
      Trei profesori din patru consideră că nu se simt motivaţi să-şi îmbunătăţească metodele de predare, iar comportamentul neadecvat al elevilor afectează derularea cursurilor în trei şcoli din cinci. Profesorii din Irlanda, Portugalia, Spania şi Italia se plâng de faptul că nu sunt evaluaţi sistematic şi nu primesc ecouri cu privire la activitatea derulată la clasă. Acest studiu scoate în evidenţă nevoia ca autorităţile să recompenseze şi să recunoască un învăţământ de calitate.

        Toate ţările care au participat la realizarea studiului par să se confrunte cu o lipsă a personalului calificat, însă cifrele diferă mult, de la 12% în cazul şcolilor din Polonia, până la 78% în Turcia.
        Studiul sugerează că factorii de decizie din domeniul educaţiei le-ar oferi un sprijin mai eficient profesorilor şi elevilor dacă s-ar axa mai mult pe rezultatele învăţării şi mai puţin pe programele şcolare.


NoutatiALTE NOUTĂŢI - O Europă pregătită pentru era digitală