Doriți să aflați mai multe despre Uniunea Europeană și să participați la o discuție despre viitorul său?
Banca Europeană pentru Investiţii oferă companiei Ford România SA un împrumut de 400 de milioane de euro pentru extinderea şi retehnologizarea liniei de asamblare de autoturisme de la Craiova, în sud-vestul României. România acordă o garanţie de stat de 80% pentru acest împrumut, în cadrul schemei temporare privind ajutoarele de stat a Comisiei Europene. Acest mecanism temporar oferă statelor membre o mai mare libertate în ceea ce priveşte accesarea finanţărilor în contextul crizei economice şi financiare actuale.
Banca Europeană pentru Investiţii (BEI) va finanţa investiţiile în instalaţii şi echipamente de care fabrica de automobile de la Craiova are nevoie pentru producerea, în viitorul apropiat, a unui nou vehicul de clasă B, a actualului model utilitar uşor, precum şi a unui nou model care urmează să fie lansat mai târziu. Finanţarea acordată de BEI va facilita intrarea în producţie a unui motor pe benzină cu o tehnologie avansată, de mici dimensiuni şi cu un consum redus de combustibil. Se estimează că extinderea capacităţii de producţie va conduce la o producţie anuală de 300 000 de vehicule şi 300 000 de motoare.
De asemenea, BEI a aprobat, în principiu, un împrumut de 200 de milioane de euro care va finanţa activităţile de cercetare, dezvoltare şi inovare necesare pentru dezvoltarea unor noi vehicule şi motoare care urmează a fi produse la uzina de la Craiova. Totuşi, aceste activităţi se vor derula cu precădere la sediile Ford din Germania.
Vehiculele şi motoarele care vor fi produse la uzina Ford de la Craiova vor respecta cele mai recente standarde de siguranţă (EURO NCAP 5) şi de mediu (etapa EURO 5), vor încorpora noi caracteristici tehnologice şi vor permite companiei Ford să respecte şi să depăşească standardele privind emisiile de dioxid de carbon impuse de către Uniunea Europeană.
Vice-preşedintele BEI Matthias Kollatz Ahnen, responsabil cu împrumuturile pentru România, a declarat: "Fondurile BEI, împreună cu sprijinul oferit de statul român, acordat în condiţii favorabile în aceste momente dificile, vor ajuta economia românească să facă faţă mai uşor consecinţelor crizei economice şi financiare şi să contribuie la producţia de automobile cu un impact redus asupra mediului. Din acest punct de vedere, sectorul automobilelor este o prioritate pentru BEI: în anul 2009 banca a acordat acestui sector împrumuturi care au totalizat 8,2 miliarde de euro".
"Suntem foarte mulţumiţi de condiţiile acestui împrumut şi dorim să mulţumim atât Băncii Europene pentru Investiţii cât şi Guvernului României pentru sprijinul acordat", a spus Wolfgang Schneider, vice-preşedinte Ford însărcinat cu relaţiile guvernamentale şi afaceri juridice. Acesta a adăugat: "Împrumutul va permite transformarea unităţii de la Craiova într-o fabrică producătoare de vehicule şi motoare de talie mondială. Principiul după care ne ghidăm este acela de a oferi clienţilor ceea ce îşi doresc: produse de calitate, înglobând tehnologii prietenoase cu mediul înconjurător, la preţuri competitive."
Context
Misiunea Băncii Europene de Investiţii este de a contribui, prin finanţarea investiţiilor viabile, la integrarea, dezvoltarea economică echilibrată şi coeziunea socială a statelor membre. Începând cu anul 1990, BEI a acordat României împrumuturi în valoare de aproximativ 8,2 miliarde de euro pentru finanţarea investiţiilor în proiectele relevante pentru creşterea competitivităţii României şi pentru creşterea calităţii vieţii cetăţenilor acestei ţări. Împrumuturile recente acordate de BEI sunt parte integrantă a răspunsului băncii la actuala criză economică şi financiară, şi anume programul de finanţare Clean Transport Facility acordat de BEI companiilor din sectorul construcţiilor de maşini şi din alte sectoare de transporturi, precum şi producătorilor lor de echipamente originale şi furnizorilor de componente. Această facilitate permite realizarea unor reduceri semnificative de dioxid de carbon, prin finanţarea cheltuielilor legate de cercetare, dezvoltare şi inovare, precum şi a investiţiilor în instalaţii şi linii de producţie.